DON DIARIES

Inilah Kisah Hidupku!!!

Advertorial

Alhamdullilah... Hari ni aku masih dpt menjalankan kegiatan harian. Walaupun aku masih belum beraper sihat sepenuhnya dengan kecederaan kaki ni.. Kerja makin berlambak-lambak, tp sekurang-kurangnya kerja yg berlambak-lambak tu la yg menyedarkan aku yang aku masih sihat dalam melakukan tanggungjawab sebagai seorang pelajar. Tak kuasa dah aku nak merungut coz every sem, benda yg sama je nak mengeluh.. naik boring dah.. Sekarang ni orang sibuk cerita pasal H1N1.. Kalo sekarang nie, tak salah aku katekan yg H1N1 ni musuh utama negara.. Semua pihak terasa bahang atau suasana H1N1 nie.. termasuklah universiti aku sendiri..

Masa aku pergi x-ray kaki ni di hospital klang pun aku jumper situasi yang sama.. Makin memburuk lah pasal H1N1 nie.. Risau juga sebenarnya coz virus nie boleh mengancam dan memusnahkan kehidupan semua orang termasuklah yang terselamat dan sihat daripada virus terbabit. Mana tidaknya, kalau aktiviti seharian kita tersekat dek penangan virus nie.. Nak kemana-mana pun dah takut...



Aku sekadar nak bagitaulah pada korang ni antara beberapa perkara yang boleh dilakukan dalam mengelakkan virus H1N1 nie lah... Ini pun berdasarkan pada cerita2 daripada orang ramai bagaimana kita boleh mencegah daripada terkena virus H1N1 nie.. Betul atau tak, perkara ke-2, yg pentingnya kita iktiarlah.. Pertama yang boleh kita lakukan ialah dengan mengambil banyak vitamin C.. kenapa? kerana vitamin C sangat bagus dalam meningkatkan daya tahan tubuh daripada serangan penyakit.. Mudah-mudahan dapatlah mengelakkan diri daripada terkena virus yg berbahaya di dunia sekarang nie.. Banyakkan minum jus oren (oren yang betul), makan epal hijau kerana ini antara yang baik untuk kesihatan kita. Aku pun hari2 amik jus oren nie.. Bukan apa, buat memperoleh vitamin C supaya aku terhindar daripada segala penyakit.. Insya-Allah..



Selain tue, aku harap korang tak usahlah malu kalau keluar berjalan kemana-mana dengan memakai topeng muka atau mask nie.. pedulikan apa yang org len nak kata dan kalo diorang nak gelak, gelaklah.. tak apa.. asalkan keselamatan diri terjaga.. Mcm cerita sorang member aku nie, dier ni jadi geram pulak ngan orang kat kawasan die tue yg kate dier ni kene virus H1N1 sebab dier pakai mask keluar berjalan.. Apa lagi naik hangin dan menyumpah ranahlah dier ni kat orang2 tue.. Tak pelah.. yang penting diri selamat.. yg kata org pakai mask tue kene H1N1, korang ingat yg tak pakai mask tu selamat ke dari virus tue.. lagilah teruk kalo tak pakai mask.. Jadinya, beringatlah yerk... Lagi satu, kalo yg kene virus H1N1, diorang dah tak ke hulu ke hilir lagi, diorang dah kene kuarantin pun..

Jadinya, pada korang.. Jgn lupa la untuk amalkan gaya hidup yg sihat nie.. mudah-mudahan dapat mengelakkan diri daripada virus tersebut.. Ayuh, saatnya untuk kita melawan H1N1...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Top Sponsor

How to Gain 5kg in 10 Weeks Banner Big Teddy Bear 2u - Hadiahkan Seseorang Sesuatu Yang Luar Biasa Disini

Pengikut

Don Dale

Reka Lencana Anda

Mengenai Saya

Foto saya
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Anak jati negeri Johor yang kini bekerja dalam bidang perbankan di Petaling Jaya, Selangor.. "Think BIG" adalah kegemaran saya.

Blog Counter

Diriku Ini

1. Suka Ketawa (Gaya Ketawa yang Pelik)
2. Moody
3. Kalau Tak Cukup Tidur, Mata Akan Jadi Merah
4. Rabun Dah...
5. Gila Music
6. Friendly (Pada Orang Yg Tertentu)
7. Romantik (Ikut Ramalan)
8. Tak Suka Bising Sangat
9. Suka Menulis
10. Suka Masak dan Makan...

Senarai Iklan

Potato Spring, Spring Potato, Twist Potato, Tornado Potato, Spiral Potato, Kentang Spring - KentangSpring.com 57 Jenis Senarai Biasiswa Malaysia 2012 | Biasiswa JPA | Biasiswa Mara | Biasiswa Petronas Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Jom Berbual