DON DIARIES

Inilah Kisah Hidupku!!!

Advertorial


Arghhh... Aku tak tau dari mana aku nak mulakan kemarahan aku.. Mungkin di luar sana ramai yang sedang marah tetapi amarahku tetap aku simpan dalam diri.. Ni kalau ada budak yg buat hal ngan aku, siaplah karang.. Tak pasal2 semua amarah ni aku lepaskan... Aku tak pasti kenapa hari ni aku rasakan yang aku begitu berserabut sekali!!! mcm tak tau apa yg terjadi... Adakah semuanya gara2 berpindah ke tempat baru? tp aku rasakan segalanya biasa saja.. tetapi ada kalanya aku rasakan mungkininilah balasan yang aku terima di dunia akibat kelalaian aku dan rasa kurang bersyukur aku dalam menikmati nikmat yg diberikan...

Everything is mess!!! segala yang aku buat serba tak kena.. dari pagi semalam sampailah sekarang, sabtu, 15/08/2009 jam 1.43 pagi.. segalanya memang membuat aku berfikir sejenak... munasabah diri.. rasa nak nangis pun ada... dari aku bangun semalam nak ke kelas, kaki ku rasa sakit yang teramat.. aku tak dpt bygkan rasa sakit itu.. dah hampir sebulan, aku rasa smlm adalah yg paling menyakitkan yg aku rasa pada kakiku... pelik.. aku gagahkan diri juga tok mandi.. dan selepas mandi aku mula berbelah bagi... sambil urut kaki tu sambil berfikir.. masa terus berjalan dan akhirnya aku buat keputusan untuk ponteng saja kelas.. ye la.. nasib bek klaz ari ni satu je.. tak sanggup ambik risiko turun dan naik tangga yg ala2 tangga kat batu caves.. makin sakit aderlah.. tp kecian kat lecturer dan sebenarnyer aku lagi kecian ngan diri aku sendiri.. ye la.. dah braper chapter tajuk aku tertinggal.. rasanya br 2 chapter je aku blaja... ntahlah...

lepas tu tetiber je my member ni marah2.. ntahlah.. dtg bulan kot? aku tak tau kenaper dier mara... marah pada org len kot tp aku terasa juga apabila aku pun dimarahi... tensen la mcm gini.. assignment makin berlambak, stress pun makin tinggi.. nak bertengkar lagi ngan member2 plak.. rasanya cukuplah beban yg tertanggung... nanti apapun yg nak di buat tak menjadi...

Then, byk lg yg bertimbun2 yg menimpa sampaikan aku dah malas nak pikir blik apa yg terjadi... then, baru td aku terima lagi satu masalh.. baru je sedap2 berbual ngan girlpren aku pada kak fatin tetibe je masalh muncul... ish.. aku dahlah tak makan dari pagi td.. dah tu, itulah packet terakhir yg tinggal... milo ku tertumpah pulak... tak pasal2 ngan kaki yg masih terhincut2 ni bwk baldi isi air lap segala yang tumpah tue.. abes printer aku yg belom sempat aku gune dr sem lps... Argghhh... tensen... panas plak air milo tue.. habis melecur tgn aku... aku rasa segala yg terjadi mmg menyedarkan aku tentang setiap org ada kelemahan dan kekurangan masing2.. dulu sewaktu aku sihat walafiat.. aku luper nikmat kesihatan yg diberikan lalu aku kutuk mereka yang tidak sempurna fizikanya.. dan sekarang kakiku tidak sembuh2 sampai skrg nie.. aku juga lupa yg setiap org di beri kelemahan pada daya pemikirannya.. dulu masa aku cerdik dan pandai, aku selalu menghina mereka yg bodoh dan ternyata tuhan maha adil.. baru seketika di ambil nikmat tersebut aku sudah lalai terhadap apa yg aku lakukan... aku terus jadi pelupa tentang sesuatu yg aku lakukan tak sampai seminit pun.. Masya-Allah, Allah Maha Adil.. Sesungguhnya aku mulai sedar.. bahawa nikmat yang diberikan kepada kita adalah sementara, usahlah terlalu berbangga dgn kelebihan yg kita perolehi kerana ia akan membawa kita ke alam kealpaan... Ya Allah, ampunilah hambamu...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Top Sponsor

How to Gain 5kg in 10 Weeks Banner Big Teddy Bear 2u - Hadiahkan Seseorang Sesuatu Yang Luar Biasa Disini

Pengikut

Don Dale

Reka Lencana Anda

Mengenai Saya

Foto saya
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Anak jati negeri Johor yang kini bekerja dalam bidang perbankan di Petaling Jaya, Selangor.. "Think BIG" adalah kegemaran saya.

Blog Counter

Diriku Ini

1. Suka Ketawa (Gaya Ketawa yang Pelik)
2. Moody
3. Kalau Tak Cukup Tidur, Mata Akan Jadi Merah
4. Rabun Dah...
5. Gila Music
6. Friendly (Pada Orang Yg Tertentu)
7. Romantik (Ikut Ramalan)
8. Tak Suka Bising Sangat
9. Suka Menulis
10. Suka Masak dan Makan...

Senarai Iklan

Potato Spring, Spring Potato, Twist Potato, Tornado Potato, Spiral Potato, Kentang Spring - KentangSpring.com 57 Jenis Senarai Biasiswa Malaysia 2012 | Biasiswa JPA | Biasiswa Mara | Biasiswa Petronas Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Jom Berbual