DON DIARIES

Inilah Kisah Hidupku!!!

Advertorial


Salam.. Hanya tinggal satu paper je lagi sebelom aku menamatkan semester ini.. segala suka dan duka telah diharungi.. Hope tiada lagi penyesalan dalam diri bila kita melangkah ke semester akan datang... Anyway, mungkin korang tertanya-tanya kenapa aku publish title sedemikian.. Aku pon tak tau kenapa aku leh teringatkan zaman2 sekolah aku dulu time2 exam nie.. mungkin cara nak ambik exam kat u nie lebih kurang samer ngan exam di sekolah kot!!!

Bila Burung Pulang Ke Sarang atau Bila Sirih Pulang Ke Ganggang dan apa saja yang sama maksud dengannya.. Mungkin inilah yang dikatakan sebagai bila kita telah berada di puncak menara atau bila kita berada di atas, jgn sesekali lupa untuk melihat ke bawah kerana apa yang akan kita alami mungkin ada kena mengena dengan perjalanan kita untuk berada di atas atau di puncak terbabit.

Terkenang zaman persekolahan yg penuh tawa gembira, suka dan duka daripada aku sekolah rendah lagi. Bila aku dtg lambat ke kelas di universiti, aku terkenang kembali bila aku dtg lambat ke sekolah.. pengalaman yang berbeza di alami.. kalo di sekolah dulu, tak kena rotan mungkin kene lari satu padang.. tak tahulah nak kater itu pengalaman yg pahit atau pengalaman lucu tp pada aku semua itu adalah liku-liku perjalanan diri untuk berada di puncak kejayaan.. zaman sekarang zaman org berlumba-lumba ke arah pendidikan.. jika 50 tahun lalu, budak 13 tahun boleh menjadi seorang cikgu, sekarang ini.. nak jadi cikgu kene melepasi halangan macam2 dengan ramai yg memohon.. amat berbeza bukan?



Hope usah mudah lupa akan perjalanan yang pernah kita lalui, semua itu membawa kita ke arah yang lebih matang dalam hidup.. semoga kita menjadi bangsa yang bijaksana, memegang tali memegang timba.. kerana hari ini dan selamanya.. inilah negara kita berteduh dan kitalah tiang penyokong dari roboh.. Ayuh, Satu Malaysia!!!

Top Sponsor

Big Teddy Bear 2u - Hadiahkan Seseorang Sesuatu Yang Luar Biasa Disini

Pengikut

Don Dale

Reka Lencana Anda

Mengenai Saya

Foto saya
Shah Alam, Selangor, Malaysia
Anak jati negeri Johor yang kini bekerja dalam bidang perbankan di Petaling Jaya, Selangor.. "Think BIG" adalah kegemaran saya.

Blog Counter

Diriku Ini

1. Suka Ketawa (Gaya Ketawa yang Pelik)
2. Moody
3. Kalau Tak Cukup Tidur, Mata Akan Jadi Merah
4. Rabun Dah...
5. Gila Music
6. Friendly (Pada Orang Yg Tertentu)
7. Romantik (Ikut Ramalan)
8. Tak Suka Bising Sangat
9. Suka Menulis
10. Suka Masak dan Makan...

Senarai Iklan